آخرین اقدامات انجام شده در مناطق دچار آبگرفتگی در شوشتر از زبان سرپرست فرمانداری

سرپرست فرمانداری شوشتر در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس آخرین اقدامات انجام شده برای رفع مشکل مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند، را اعلام کرده است.

در زیر این مصاحبه را می‌خواند؛

تاثیر اقدامات انجام شده در کاهش مشکلات مشخص بود

سرپرست فرمانداری شوشتر در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق دچار آبگرفتگی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به بارش‌هایی که در آبان‌ماه رخ داده بود و مناطقی مانند شهرک علم‌الهدی، چشمه سوزنگر و مسکن مهر دچار آبگرفتگی شده بودند، تمهیدات لازم برای اصلاح زیرساخت‌ها اندیشیده شده بود که در بارندگی شب‌های گذشته تاثیر آن در کاهش مشکلات در این خصوص به وضوح دیده شد.

حجت‌اله دهدشتی افزود: البته برخی خانه‌ها و معابر دچار آبگرفتگی جزئی و در حد دقایقی کوتاه شدند، اما حجم آن بسیار کم بوده و خوشبختانه سریعاً از آب تخلیه شدند.

اقدامی جهادی در شهرک علم‌الهدی

سرپرست فرمانداری شوشتر با اشاره به وضعیت شهرک علم‌الهدی اذعان کرد: بامداد شنبه شخصاً به همراه امام جمعه، در محل شهرک علم‌الهدی حاضر شده و با مردم عزیز این نقطه هم صحبت کردم. در هفته‌های اخیر اقداماتی مانند حفاری و تعبیه پمپ‌ و… برای کاهش آبگرفتگی در آنجا صورت گرفته بود که باعث کمتر شدن مشکلات آبگرفتگی شد، اما همچنان نیاز به تقویت مسیر خروج آب‌های سطحی وجود داشت.

دهدشتی ادامه داد: به همین منظور با پیگیری‌های انجام شده، لوله‌های مورد نیاز برای تسریع در روند خروج روان‌آب‌های سطحی از معابر شهرک علم‌الهدی همان روز و با اقدامی جهادی در محل تخلیه شد که مورد استفاده قرارگرفتند.

وی افزود: شب بارندگی‌ها تا روشن شدن هوا در کنار مردم عزیز منطقه شهرک علم الهدی ماندیم چون گلایه‌های به حقی داشتند. همان موقع پیگیر تامین لوله برای رفع مشکل خروج آب شدیم که الحمدالله با سرعت و در همان روز تامین کرده و شروع به لوله گذاری شدند.

معطل طرح‌های دراز مدت نشدیم

وی با بیان اینکه نباید اقدامات کوتاه مدت و ضربتی را معطل طرح‌های بلند مدت کنیم، تاکید کرد: در جلسه‌ای که به اتفاق نماینده محترم مردم شریف شوشتر و گتوند با مدیرعامل آبفا استان داشتیم، مسائل حوزه آب و فاضلاب شهرستان را به خصوص در این مناطقی که دچار آبگرفتگی بودند، مطرح کردیم که برای آن‌ها طرح و برنامه تنظیم شود.

وی ادامه داد: معاون آبفا هم در این مناطق حضور یافت و بازدیدی از وضعیت آن‌ها داشت. اما با وجود این پیگیری‌ها کارهایی به صورت ضربتی و به قید فوریت در دستور کار قرار دادیم که از جمله آن‌ها همین تعبیه لوله‌های خروج آب با قطر هزار بود.

مشکلات مناطق دچار آبگرفتگی در دیدار با وزیر نیرو مطرح شد

سرپرست فرمانداری شوشتر از پیگیری این مسائل از طریق مسوولان استانی و ملی هم خبر داد و در این رابطه عنوان کرد: شب گذشته هم به همراه نماینده مردم جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم که مشکلات آب و فاضلاب و مسائلی که بعد از بارندگی گریبان‌گیر این مناطق شده بود، مطرح شد و دستوراتی هم از سوی وزیر محترم برای رفع مسئله صادر گردید.علاوه بر این‌ها مشکلات آب شرب در بخش‌های شعیبیه و مدرس هم مطرح و به اطلاع ایشان رسید و پیگیری‌ها همچنان برای آن‌ها مدنظر ما خواهد بود.

وی افزود: همچنین معاون عمرانی استانداری در سفری که به شهرستان شوشتر داشتند و مسائل متعددی را مورد بازدید و بررسی قرار دادند، تمامی این مشکلات را به ایشان منتقل کرده و از سوی استانداری نیز پیگیر توجه ویژه به این مشکل مردم عزیز در مناطق مدنظر خواهیم بود.

وضعیت مسکن مهر بهتر شده اما باید تکمیل شود

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شوشتر در خصوص وضعیت مسکن مهر نیز بیان کرد: در منطقه مسکن مهر هم بنا به تاکیداتی که داشتیم و بازدیدهایی که مرتباً در یک ماه اخیر از آنجا صورت گرفت، اصرار بر اصلاح معابر بحرانی و همچنین تعبیه کانالی برای هدایت آب از نقاط بالادست داشتیم و الحمدالله شاهد کاهش چشمگیر آبگرفتگی و کمتر شدن مشکلات مردم بودیم.

وی افزود: البته ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی همچنان پیگیر تکمیل و اصلاح معابر آن‌جا هستیم تا رضایت‌مندی مردم حاصل شود.

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر در نظر گرفته شده است

دهدشتی ابراز کرد: پروژه ساماندهی منطقه مسکن مهر در شوشتر به دو قسمت شرق و غرب با دو پیمانکار تقسیم شده که ۲۵ میلیارد تومان هم برای تکمیل و ساماندهی معابر آن اعتبار تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: در محدوده غرب مسکن مهر کار سریع‌تر پیش رفته اما در شرق با توجه به بافت متفاوتی که وجود دارد و مسیر خروج آب از سمت کوه بالادست آن به سوی قسمت شرقی است، کار سخت‌تر و با سرعت کمتری پیش رفته است.

وی در ادامه افزود: باید وضعیت این محدوده مسکن مهر با توجه به بارش‌های متوالی و عدم محیا بودن شرایط، آمادگی لازم جهت آسفالت خیابان‌ها را داشته باشد تا بتوان مشکل را به طور اساسی رفع کرد که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی قول همکاری را داده است.

وی گفت: گفتمان دولت سیزدهم مردمی بودن و جهادی عمل کردن است. لذا تمام ملاش و اهتمام ما هم انجام اقداماتی برای کسب رضایتمندی مردم عزیز خواهد بود.

۲۸۶